De wereldreiziger op z’n wenken bediend

Nooit eerder deden zoveel overheidsorganisaties samen aan publieksvoorlichting op de Vakantiebeurs.

Een sterk staaltje samenwerking in de publieke sfeer afgelopen januari op de jaarlijkse Vakantiebeurs: stands van allerlei overheidsorganisaties stonden zij aan zij op het NLreist-plein. Allemaal om globetrotters grondig voor te lichten over de do’s & don’ts op verre trips. Natuurlijk ontbrak ook de Douane niet.

'Reizen is leuk, en nog leuker met een goede reisvoorbereiding!' Onder dat overkoepelend devies presenteerden de diverse instanties zich aan de duizenden dagjesmensen in de Utrechtse Jaarbeurs – temidden van honderden bonte stands van reisorganisaties en toeristenbureaus. Zo informeerde het ministerie van Buitenlandse Zaken beursbezoekers over onder meer visa, verzekeringen en veiligheid en vestigde de GGD de aandacht op het belang van vaccinaties en de gevaren van infectieziekten. Zoals te verwachten wees de Douane de vele vakantiegangers in spe op de regels rond de invoer van souvenirs en aanverwante artikelen. De nadruk lag daarbij op de app Douane reizen, de aanwezigheid van de dienst op reizigersportal mytravelplanner.nl en de douane-accounts op Facebook en Twitter. Via die kanalen kan de wereldreiziger op elk moment en in elke uithoek opzoeken of navragen wat hij wel en niet naar Nederland mag meenemen.

Interessante happening
De Vakantiebeurs is het oudste en grootste reisevenement van ons land. Door de komst van internet is de belangstelling voor de beurs afgenomen, maar de laatste edities trekken nog altijd zo'n 110.000 bezoekers. Daarmee is de happening interessant voor de overheid, omdat in korte tijd een grote en heel specifieke doelgroep met diverse boodschappen kan worden bereikt.

Deel dit bericht